כמה יקר יהיה לחכות עם רכישת רכב חדש?

השינוי ב "מס הירוק" יכנס לתוקף ב1 באפריל ואלפי ישראלים דוהרים לרכוש רכב חדש לפני שהרכבים מתייקרים באלפי שקלים.

"מס ירוק" , מה זה?

נשמע כמו בדיחת 1 באפריל? אז זהו שלא.
המדינה נותנת הטבות מס שונות לדגמי רכבים שונים על פי קבוצת פליטת זיהום ורעלים שלה, להטבת זו קוראים "מס ירוק".
עד היום ה"מס הירוק" לא באמת השפיע על השוק מכיוון שאת ההטבות לא מקבל הצרכן אלה מקבלים היבואנים שמכניסים את זה במחיר הרכב בתחילת השנה ואף אחד לא באמת היה שם לב שמשהו קרה.

מה הלאה?

החל מה1 באפריל מתעדכן ה"מס הירוק", משנים את השיטה שבה מודדים את פליטת זיהום האוויר ורעלים, תאמינו או לא, המדינה שלנו היא לא זאת שאחראית על שינוי השיטה או על הדירוג עצמו. זה קורה באירופה.
השיטה החדשה אמורה ל"החמיר" עם דירוג הזיהום. השינוי המשמעותי הוא שה1 באפריל מדידת רמת הזיהום תתבצע בתנאי נהיגה אמיתיים, בתנאים אלה רמת פליטת הזיהום היא גבוהה יותר בצורה משמעותית. שיטת המדידה החדשה תגרום בעצם להקטנה משמעותית של הטבות המס שמקבלים דגמים רבים של רכבים, רכבים שעד היום קיבלו הטבת מס מלאה או חלקית יצטרכו לשלם אלפי שקלים יותר וכתוצאה מכך מחירי הרכבים יעלו משמעותית.

קצת מספרים:

הטבת המס המקסימלית היום עומדת על 16 אלף שקלים. אז למה צריך למהר לקנות רכב חדש אם חשבתם על לעשות את זה?
נזכיר שאת הטבת ה"מס הירוק" לא מקבל הצרכן, מקבל יבואן הרכב על המחיר שבו הוא רוכש את הרכב מהיצרן. יבואן שרוכש רכב מהיצרן בתנאים של מס קניה מירבי משלם על הרכב 83% מס. לדוגמא אם היבואן קונה מהיצרן רכב ב 50,000 שקלים הוא צריך לשלם 41,500 שקלים נוספים כמס קניה למדינה, סך הכל 91,500 שקלים. במידה ומדובר ברכב שמקבל את הטבת המס המקסימלית היבואן היה מקבל "הנחה" של 16,000 שקלים והוא היה משלם רק 25,500 שקלים והמס היה יורד ל51% בלבד! נניח שלאחר השינוי ב1 אפריל הטבת המס תקטן בחצי ל8,000 שקלים, אחוזי מס הקנייה של היבואן עולים ל 67% , הבדל של 16%. הבדל משמעותי זה הולך ליכנס בסופו של דבר למחירון הרשמי של הרכב אצל הצרכן ויגרום לעליית מחיר של אלפי ועשרות אלפי שקלים.

אנחנו מזמינים אתכם לבחור את הרכב החדש שלכם לפני שיתייקרו המחירים ונדאג לתת לכם את תכנית המימון היעילה ביותר בשבילכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *